Pengikut

Kem PLKN Mesapol on FaceBook

Rabu, 28 November 2012

Perasmian Penutupan Kump. 3 Siri 9 / 2012

Hari ini tepat pukul 7 pagi, upacara rasmi tamat latihan bagi Kumpulan 3 Siri 9 / 2012 telah dilangsungkan dengan penuh protokol di Padang Kawad Kem PLKN Mesapol Sipitang yang melibatkan seramai 126 orang pelatih. Bagi keseluruhan pelatih, hari ini merupakan hari yang dinanti-nantikan setelah berhempas pulas dalam setiap sesi latihan yang dilaksanakan.

Ketibaan Komandan

Pemeriksaan barisan

Ucapan perasmian oleh Komandan

Dalam upacara ini juga, pemenang dorm terbaik telah diumumkan dimana kompeni Alpha telah memenangi kedua-dua kategori Wira dan Wirawati. Selain itu, apa yang lebih membanggakan kompeni Alpha turut dinobatkan sebagai kompeni terbaik sekaligus mengalahkan pemenang tradisi kompeni Bravo yang telah menjuarai kategori tersebut selama 3 kumpulan berturut-turut.

Pemenang Dorm Terbaik Wira (kompeni Alpha)

Pemenang Dorm Terbaik Wirawati (kompeni Alpha)

Upacara melambung beri sebagai simbolik tamat latihan

Sebaik selepas penyampaian sijil, upacara ini diserikan lagi dengan persembahan Kawad Senyap, Tempur Tanpa Senjata dan Tarian Perang oleh pelatih.

Persembahan Kawad Senyap pimpinan cikgu Romzi & cikgu Lizan

Persembahan Tempur Tanpa Senjata pimpinan cikgu Ronnie

Persembahan Tarian Perang pimpinan cikgu Sharom dan cikgu Nizam

Seterusnya, pelatih dan jurulatih termasuk pihak pengurusan telah sama-sama menikmati minum pagi di Dewan Makan sambil dihiburkan dengan persembahan nyanyian oleh beberapa orang pelatih.


Antara persembahan nyanyian yang menghiburkan warga dewan

Sebelum majlis bersurai, Komandan sempat menyampaikan amanat terakhir kepada pelatih agar segala ilmu yang diturunkan sepanjang sesi latihan ini dapat dimanfaatkan kelak.

Malam ini, semua warga kem akan berhibur untuk kali yang terakhir bagi kumpulan ini dalam majlis Malam Akrab. Ingin tahu apa yang menarik? Ikuti entri yang akan datang.

2 ulasan:

  1. jika tidak keberatan boleh kunjungi media bekas plkn kami di bekas-bekas-plkn.blogspot.com

    mungkin kita boleh bertukar2 maklumat mengenai plkn serta aktiviti terkini plkn kepada BSKN

    BalasPadam