Pengikut

Kem PLKN Mesapol on FaceBook

Selasa, 20 November 2012

Khidmat Komuniti - Derma Darah


10 November baru-baru ini telah berlangsung kempen derma darah dibawah pelaksanaan Modul Khidmat Komuniti bertempat di dewan makan Kem PLKN Mesapol. Kempen derma darah yang mendapat kerjasama dari pihak Tabung Darah Hospital Besar Sipitang ini diketuai oleh Dr. Thet Wau Zin dengan bantuan 8 orang kakitangan pihak hospital telah dijalankan seawal pukul 8.30 pagi.

Kempen dermah darah ini telah mendapat sambutan baik oleh barisan pelatih. Ramai dikalangan mereka menawarkan diri untuk menderma darah. Walaubagaimanapun, selepas menjalani beberapa peringkat pemeriksaan kesihatan, hanya 25 orang yang layak menderma. Daripada bilangan ini, 19 orang wira manakala 6 orang wirawati. Selain pelatih, dua orang jurulatih juga turut menderma iaitu cikgu Ong dan cikgu Misor.






Kempen derma darah ini tamat pada jam 11.00 pagi dimana pihak hospital telah menyampaikan sijil penghargaan kepada pihak kem yang diwakili oleh Cik Puan Iira Ida Joane, Timbalan Komandan Latihan.



Secara keseluruhannya, kempen derma darah ini wajar diteruskan dan merupakan tanggungawab yang dianggap mulia. Kepada semua yang telah menderma darah, terima kasih dah syabas kami ucapkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan