Pengikut

Kem PLKN Mesapol on FaceBook

Ahad, 12 Mei 2013

Malam Citra Puisi Kump.2 Siri 10/2013

Rabu lepas bersamaan 8 Mei, telah berlangsung Malam Citra Puisi sempena Program Penghayatan Sastera dan Budaya. Acara ini diadakan di dewan makan dengan disaksikan oleh Timb. Komandan Pengurusan, Kapt. Mohd Amin Bin Ahmad yang diiring oleh Ketua Fasilitator Progam dari Dewan Bahasa dan Pustaka, En. Noordin Zainal Abidin.

Malam Citra Puisi tersebut menyaksikan pementasan deklamasi puisi secara solo oleh barisan 5 orang Wira dan 5 orang Wirawati dimana acara ini adalah dipertandingkan. Selain itu, pementasan puisi melalui pentomen telah menggabungkan kerjasama dari semua kompeni dengan bimbingan 3 orang jurulatih iaitu Cikgu Badron, Cikgu Jusuilin dan Cikgu Ansaruddin.





TKP dalam ucapannya merakamkan setinggi-tinggi tahniah atas usaha semua pihak bagi menjayakan Malam Citra Puisi tersebut dan beranggapan persembahan pada malam itu lebih menarik berbanding kumpulan lepas.

Harapan Ketua Fasilitator semoga program yang berlangsung selama 2 hari ini mampu menanam semangat cintakan karya-karya puisi yang dihasilkan oleh karyawan negara. Semoga program seumpama ini mendapat penambahbaikan pada masa-masa akan datang.

Malam Citra Puisi yang berakhir tepat pada jam 10 malam itu turut menyaksikan Wira Afikh berjaya menyandang kejuaraan dalam kategori deklamasi sajak secara solo mengalahkan 9 rakan-rakannya yang lain.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan