Pengikut

Kem PLKN Mesapol on FaceBook

Rabu, 22 Mei 2013

Khidmat Komuniti - Lawatan ke Balai Polis Daerah Sipitang

Baru-baru ini bersamaan 18 Mei, Sabtu telah dijalankan program Khidmat Komuniti ke Balai Polis Daerah Sipitang. Objektif lawatan ini antara lain ialah pendedahan berkenaan tugas-tugas Pasukan Polis Diraja Malaysia.

Semua pelatih digerakkan ke Balai Polis seawal 7 pagi dengan dipantau oleh jurulatih-jurulatih Kem PLKN Mesapol. Setibanya disana, semua pelatih berkumpul di perkarangan Balai Polis Daerah Sipitang bagi mendengar beberapa slot ceramah. Antaranya ialah, ceramah Dadah daripada Cawangan Narkotik IPD Sipitang dan Ceramah Keselamatan daripada Cawangan Trafik IPD Sipitang. Selain itu,pelatih turut menyaksikan demo oleh pihak PDRM berkenaan menangani suspek yang mencurigakan semasa ditempat awam.




Pihak IPD Sipitang turut menyediakan ruang pameran yang memperlihatkan mangsa-mangsa jenayah bersama-sama dengan jenis-jenis peralatan yang sering digunakan untuk melakukan sebarang bentuk keganasan

Aktiviti yang dihadiri oleh Timb. Komandan Latihan, Cik Puan Iira Ida Joanes dan Peg. Penerangan Daerah Sipitang, En. Jemin Bin Pangut berakhir dengan jamuan makan tengahari pada jam 12.00 tengahari.

Rata-rata pelatih teruja dengan program lawatan seumpama ini kerana mereka berpendapat aktiviti sebegini dapat memberi pendedahan yang berbeza berbanding latihan lazim di dalam kem.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan