Pengikut

Kem PLKN Mesapol on FaceBook

Ahad, 14 Oktober 2012

Refleksi Modul Pembinaan Karakter dan Budaya Kerja

Pada tanggal 5 Oktober yang lepas, Modul Pembinaan Karakter dan Budaya Kerja telah selamat disampaikan kepada pelatih Kem PLKN Mesapol.

Bagi memastikan pelatih benar-benar memahami kandungan modul yang telah disampaikan, jurulatih Multiskill yang menggelarkan diri mereka sebagai Permata Team telah bercadang melakukan sesi refleksi dimana semua pelatih dan jurulatih Multiskill berkumpul di Dewan Makan pada 7 Oktober yang lepas. Menerusi sesi ini, pelatih sekali lagi berpeluang merasai detik-detik seperti ketika berada di dalam kelas dimana In Song telah dimainkan dan pelatih diminta duduk sebelum muzik berakhir.

Sesi dimulakan dengan aktiviti Gerak Ceria yang diketuai oleh Cikgu Mat Kimon (dikenali sebagai cikgu Awan).

Aktiviti Gerak Ceria

Sebaik selesai, wakil bagi setiap kelas diminta tampil untuk menyatakan sejauh mana keberkesanan pembelajaran di dalam kelas pada mereka.

Aktiviti utama dalam sesi ini adalah pelaksanaan kuiz secara lisan dimana 30 soalan telah dibentuk yang berkenaan Modul Pembinaan Karakter dan Budaya Kerja. Dalam aktiviti ini, setiap kelas bertanding bagi mengumpul markah yang paling banyak. Hadiah berupa hamper turut ditawarkan bagi memotivasikan pelatih.

Sesi Kuiz dikendalikan oleh cikgu Alyas (dikenali sebagai Qhy)


Pelatih sedang mendengan taklimat



Pelatih wirawati kelihatan ceria

Diakhir sesi ini menyaksikan kelas PK 2 menjuarai pertandingan di mana Wira terbaik disandang oleh Penghulu iaitu Wira Hayat. Manakala Wirawati Linda merangkul hadiah Wirawati terbaik. Pemilihan Wira dan Wirawati terbaik adalah berdasarkan komitmen yang ditunjukkan sepanjang kuiz berlangsung.

Wira terbail, Pelatih Hayat


Wirawati terbaik... Pelatih Linda


Wakil PK 2 yang menjuarai sesi Kuiz Modul Pembinaan Karakter dan Budaya Kerja. Syabas!

Melihat kesungguhan setiap pelatih menjawab soalan yang dilontarkan membolehkan barisan jurulatih menarik nafas lega diatas pemahaman mereka berkenaan Modul yang telah disampaikan.

Barisan Jurulatih Multiskill dengan gelaran Permata Team, turut hadir memberi sokongan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan