Pengikut

Kem PLKN Mesapol on FaceBook

Rabu, 17 April 2013

Upacara Perbarisan Pembukaan Kump. 2 Siri 10/2013

Tanggal 16 April 2013, tepat jam 7.00 pagi telah berlangsung upacara Perbarisan Pembukaan bagi Kumpulan 2 Siri 10/2013 yang dilangsungkan di dewan makan. Upacara yang dijalankan serentak di semua kem di seluruh negara ini dihadiri oleh semua barisan staff dan jurulatih Kem PLKN Mesapol. Kali ini, upacara perbarisan dirasmikan oleh Timbalan Komandan Pengurusan (TKP), Kapten Mohd Amin Bin Ahmad yang mewakilkan Komandan, Mejar Mohd Fadzil Bin Hj Ngadiman yang sedang berada diluar kem atas urusan rasmi.


TKP yang diiringi oleh Timbalan Komandan Latihan, Cik Puan Iira Ida Joanes sempat memberikan ucapan ringkas berbentuk pesanan kepada pelatih supaya mematuhi segala peraturan yang telah ditetapkan disamping menjalani latihan dengan baik dan selamat.



Sebelum itu, upacara pemakaian pangkat telah dijalankan kepada semua penghulu dan penghuluwati serta ketua-ketua kompeni. Harapan jurulatih, semoga mereka yang dilantik dapat menjalankan tanggungjawab dengan baik bagi memastikan kelancaran program latihan.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan