Pengikut

Kem PLKN Mesapol on FaceBook

Selasa, 9 April 2013

Pendaftaran Pelatih Kump. 2 Siri 10/2013

Seminggu sudah sejak Latihan Khidmat Negara untuk kumpulan 2 Siri 10/2013 bermula. Pendaftaran pelatih untuk kumpulan kali ini telah bermula pada 30 Mac hingga 1 April yang lepas. Kali ini pelatih yang melapor diri datangnya dari 6 daerah yang berbeza iaitu Kota Belud, Kota Kinabalu, Keningau, Tambunan, Ranau dan Tuaran.

Terlebih dahulu pelatih yang tiba di kem diberikan taklimat ringkas berkenaan perjalanan proses pendaftaran yang bakal berlangsung bermula dari pembahagian No. ID dan kompeni sehinggalah pemberian barangan logistik seperti tuala, pakaian dan kelengkapan lain yang digunakan sepanjang sesi latihan. Taklimat ini bagi melancarkan proses pendaftaran yang berlangsung di sekitar dewan makan.





Kerjasama dari pihak pengurusan dan jurulatih semasa sesi pendaftaran adalah sangat baik dan memudahkan lagi proses pendaftaran yang memakan masa yang panjang pada ketiga-tiga hari tersebut.

Kapt. Amin juga turun padang untuk melihat sendiri perjalanan proses pendaftaran pelatih.


Setakat hari ini jumlah pelatih yang sedang menjalani latihan di kem ini adalah seramai 426 orang yang terdiri daripada 227 orang wira dan 199 orang wirawati. Kemungkinan jumlah ini akan mencatat perubahan dengan pertambahan pelatih sukarelawan dalam masa terdekat. Apapun, selamat berkhidmat untuk negara kami ucapakan!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan