Pengikut

Kem PLKN Mesapol on FaceBook

Sabtu, 26 Januari 2013

Karnival Sukan Kump 1 Siri 10/2013

Antara aktiviti yang dianjurkan oleh Kem PLKN Mesapol selain aktiviti latihan lazim yang telah ditetapkan oleh JLKN ialah Karnival Sukan. Karnival ini diadakan bertujuan untuk memupuk semangat kesukanan yang tinggi, semangat setiakawan disamping melahirkan warga pelatih yang cergas dan sihat sekaligus menyumbang kepada kecerdasan mental serta rohani.

Semalam bersamaan 26 Jan 2013 tepat pukul 5 petang, upacara simbolik pembukaan Karnival Sukan telah disempurnakan oleh Komandan, Mejar Mohd Fadzil bin Hj Ngadiman. Beliau yang diiringi oleh Penyelaras Karnival Sukan, Cikgu Gaffar telah menendang bola futsal ke pintu gol sebagai tanda rasminya acara Karnival Sukan untuk kumpulan ini.

ketibaan Komandan ke gelanggang futsal

Itu diaaaa... sepakan deras simbolik pembukaan karnival sukan oleh Komandan


Detik penuh ceria ini disaksikan oleh semua pelatih yang tidak sabar-sabar untuk bermain bagi merebut kejohanan untuk Kompeni masing-masing. 


kelibat pelatih memenuhi gelanggang futsal


Terdapat 6 acara yang dipertandingkan iaitu Futsal, Bola Keranjang, Bola Tampar, Ping Pong, Sepak Takraw dan Bola Jaring. Acara Karnival Sukan ini akan berterusan setiap hari kecuali Khamis pada setiap jam 5-6 petang.

acara futsal kategori wirawati

acara bola tampar kategori wira

Setelah Kompeni Alpha muncul juara keseluruhan pada musim lepas, siapa pula yang merebut kejohanan pada kali ini? Tunggu...

Apapun, selamat maju jaya semua!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan