Pengikut

Kem PLKN Mesapol on FaceBook

Khamis, 20 September 2012

Pembentukan Pasukan Kump. 3 Siri 9/2012


Seperti mana lazimnya, diawal permulaan sesi latihan di setiap kem PLKN seluruh Malaysia, pembentangan bagi Pembentukan Pasukan (sebelum ini dikenali sebagai Kontrak Kita Janji) akan dilaksanakan dihadapan Komandan, Timb. Komandan (Pengurusan), Timb. Komandan (Latihan) dan barisan Jurulatih.


Kem PLKN Mesapol turut melaksanakan Pembentukan Pasukan pada Selasa yang lepas dimana setiap kompeni akan membentangkan matlamat kumpulan termasuklah strategi dan maksud disebalik pemilihan rekabentuk bendera mereka.

Fast Fanco dari Kompeni Alpha


LEUNIPE dari Kompeni Bravo



LIJAH - KREW 30 dari Kompeni Charlie





PERKASA dari Kompeni Delta



Sesi yang dilaksanakan di dewan makan, mendapat sorakan gemuruh sebaik soalan-soalan berkenaan bendera mereka diutarakan oleh ahli pasukan lain. Masing-masing ingin mempertahankan apa yang mereka telah lakukan disamping mahu mendapat sokongan daripada semua pihak.


Sebaik selesai pembentangan Pembentukan Pasukan, Timb. Komandan Latihan iaitu Puan Cik Iira Ida Joanes menyampaikan sedikit ulasan berkenaan hasil pembentangan setiap ahli kumpulan. Bagi meningkatkan motivasi pelatih barisan jurulatih turut dijemput naik ke pentas bagi mempersembahkan sorakan kumpulan masing-masing.

TKL memberikan sedikit ulasan

Apa yang diharapkan, semoga apa yang telah dibincangkan sebagai matlamat dan strategi mereka sepanjang sesi latihan ini dapat dilaksanakan dengan jayanya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan