Pengikut

Kem PLKN Mesapol on FaceBook

Isnin, 17 September 2012

Pendaftaran Pelatih Kump. 3 Siri 9/2012

Bermula pada 9 September hinggan 11 September 2012, pelatih bagi Kumpulan 3 Siri 9/2012 mula melaporkan diri di Kem PLKN Mesapol Sipitang.

Penglibatan pelatih pada kali ini adalah dari 6 buah daerah di negeri Sabah iaitu Beaufort, Keningau, Papar, Tambunan, Kota Marudu dan Ranau.




Pergerakan pelatih bermula di daerah masing-masing dimana jurulatih pengiring dari setiap kem membawa pelatih ke kem masing-masing seperti yang telah ditetapkan oleh JLKN.



Ketibaan pelatih di Kem PLKN Mesapol disambut dengan persiapan rapi bagi menguruskan hal-hal berkaitan pembahagian nombor ID mengikut kompeni samada Alpha, Bravo, Charlie ataupun Delta. Selain itu, pemberian barangan logistic seperti pakaian lengkap bagi sesi kelas, latihan fizikal, celoreng, sarung bantal, selimut, tuala dan lain-lain turut dijalankan pada hari yang sama semasa mendaftar bagi memudahkan aktiviti pengurusan.





Kerjasama dari semua staf dan jurulatih bagi ketiga-tiga hari tersebut amat memuaskan dan segala urusan dapat disempurnakan dengan baik. Hal ini didorong oleh perancangan yang lebih awal daripada pihak pengurusan kem.

Setakat hari ini, jumlah pelatih yang menjalani latihan di Kem PLKN Mesapol adalah seramai 122 orang (61 orang Wira dan 61 orang Wirawati). Selamat menjalani latihan dan selamat maju jaya kepada semua!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan