Pengikut

Kem PLKN Mesapol on FaceBook

Khamis, 27 September 2012

Perasmian Pembukaan Kumpulan 3 Siri 9/2012


Pada hari Isnin yang lalu, 24 September 2012, Upacara Perasmian Pembukaan Kumpulan 3 Siri 9/2012 telah diadakan serentak disemua kem PLKN seluruh Malaysia. Bagi Kem PLKN Mesapol, walaupun hujan turun pada pagi tersebut, upacara tetap diadakan dengan penuh protokol sebagaimana lazimnya di Dewan Makan.




Upacara ini dimulakan dengan ketibaan Timbalan Komandan Pengurusan, Kapten Mohd Amin Bin Ahmad bagi mewakili Komandan yang tidak dapat hadir atas urusan penting di Semenanjung. Turut menyempurnakan upacara ialah Timbalan Komandan Latihan, Pn. Cik Iira Ida Joanes, barisan staf pengurusan dan jurulatih.


Selepas itu, lagu Negaraku, Sabah Tanah Airku dan Khidmat Negara dinyanyikan beramai-ramai oleh warga dewan.

Pada hari tersebut, satu upacara wajib iaitu pemakaian pangkat kepada Penghulu dan Penghuluwati telah disempurnakan sebagai simbolik kepada tanggungjawab yang bakal digalas oleh barisan wira dan wirawati yang telah dilantik.



Timbalan Komandan juga sempat memberi ucapan dan menyampaikan amanat daripada Komandan yang dibacakan kepada semua pelatih.


Harapan semua pihak kem semoga pelatih dapat menjalani latihan dengan selamat disamping mendapat manfaat yang mampu disebarluaskan kelak.

1 ulasan:

  1. rindu sama kem mesapol + cikgu2nya + staff2nya and paling d rindu MEDIC . . HAHAHA :)

    BalasPadam