Pengikut

Kem PLKN Mesapol on FaceBook

Sabtu, 15 Disember 2012

Promosi Mega - Ulu Sipitang

Pada 02 Disember 2012 yang lepas, Kem PLKN Mesapol telah menjayakan Promosi Mega di Kg Ulu Sipitang yang terletak tidak jauh dari lokasi kem. Promosi ini bertujuan memberi pendedahan kepada penduduk kampung berkenaan Program Latihan Khidmat Negara.

Promosi ini telah mendapat kerjasama dari semua kakitangan dan jurulatih dalam pelaksanaannya termasuk kehadiran Komandan Kem iaitu Mejar Mohd Fadzil bin Hj Ngadiman dan Timbalam Komandan Latihan, Puan Cik Iira Ida Joanes.

Acara dimulakan pada jam 8 pagi dengan senamrobik yang diketuai oleh Cikgu Lizan.



Seterusnya, taklimat promosi berkenaan PLKN telah disampaikan sendiri oleh TKL kepada semua tetamu yang hadir. Antara pengisian penting taklimat tersebut adalah modul teras dalam PLKN, kemudahan yang disediakan dan syarat kelayakan bagi mereka yang ingin menyertai PLKN.

TKL semasa menyampaikan taklimat.

Antara penduduk kampung yang hadir.

Kelihatan Komandan turut mengambil tempat dalam sesi taklimat.

Tetamu juga turut diperkenalkan dengan pakaian yang dipakai oleh pelatih sepanjang sesi latihan di kem.

Barisan jurulatih dan staf yang memperagakan uniform pelatih.

Selain itu, sesi soal jawab turut diadakan bagi memberi kefahaman kepada semua tetamu yang hadir. Komandan turut tidak terlepas dari menjawab segala persoalan yang diutarakan.


Sebaik sesi taklimat selesai, tetamu dihiburkan dengan persembahan gerak tarik lagu I am For You dan lagu tema Kem PLKN Mesapol, Bila Diri Disayangi.


Secara keseluruhannya, promosi sebegini amat wajar diteruskan bagi memberi pendedahan langsung kepada masyarakat setempat berkenaan kebaikan menjalani PLKN sekaligus mengelak prejudis remaja tentang kesukaran dalam sesi latihan itu sendiri.

Syabas untuk semua yang terlibat!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan